Jelentem, igazat mondott tegnap a hibabejelentős hölgy (valaki jótét lélek betette az üzenőmbe ennek a hírnek a linkjét):

"Nem működtek a vezetékes és a mobil telefonok Tatabánya környékén szombaton este. Legalább kilencezer ember maradt több órán keresztül telefon nélkül, mert Tatabányától öt kilométerre, Bicske irányában egy építkezésen egy munkagép elvágta a Magyar Telekom egyik optikai kábelét.

Vasárnap reggelre biztosan helyreáll a telefonszolgáltatás a körzetben - mondta Galambos Viktor, a Magyar Telekom Rt. sajtófőnöke. A szakemberek folyamatosan dolgoznak a megsérült kábel helyreállításán. A kábelszakadás miatt nem lehetett telefonálni és internetezni Alcsútdoboz, Etyek, Szárliget, Vál, és Vértesbolgár településeken." 

Ez utóbbi helyesen: Vértesboglár, jegyzem meg halkan, és azt is hozzáteszem, hogy a mobil működött, legalábbis a 30-as, valamint a kilencezer se stimmel, mert csak mi vagyunk tizennégyezren és ha esetleg nincs is minden házban vezetékes telefon, a kilencezres számot már mi biztosan kimerítettük volna. Ja, és én nem a felsorolt falvakban lakom, mégse volt se telefonunk, se internetünk, úgyhogy pár hely kimaradt a felsorolásból. Most pedig nem nézem tovább a hírt, mert még képes vagyok újabb bakit felfedezni benne, amilyen kis kekec vagyok, ez a pár hiba öt mondatra  számítva épp elég rossz statisztika. Pedig ezeket csak azért fedeztem fel, mert véletlenül benne vagyok a dolog közepében, de hány hiba lehet, amikor csak mint külső szemlélő olvassuk a híreket és azt hisszük el, ami oda van írva? Mert ugyan az ügyben nem érintett olvasónak teljesen mindegy , hogy milyen adatokat, tényeket sorolnak, de ha már leírnak valamit, miért nem lehet pontosan?!
Hiába, én mint a szocializmus gyermeke (haha!) abban a meggyőződésben voltam, hogy szombat este biztos  nem dolgoznak munkagéppel sehol, pedig ezek szerint ugye, ebben a profitorientált világban ilyenkor is markolásszák szorgalmasan a kábeleket. Na jó, akkor már csak arra kellene valami eredményes módszert kitalálni, hogy aki a munkagépen ül, legyen előtte egy térkép, helyszínrajz, műszaki leírás, akármi, amiből még időben megtudja, hol húzódnak a vízvezetékek, gázvezetékek, telefonkábelek. És akkor a megfelelő pillanatban visszarántja a botkormányt.
Már persze ha vannak ilyen térképek, helyszínrajzok, műszaki leírások.