Hova jutottam az adsl-nek köszönhetően? Megmondom: jelen pillanatban a képernyőm jobb felén írom ezt a szerkesztőben, a bal felén pedig megy egy éjjel-nappal működő orosz tévé, amely folyamatosan mai orosz előadók klipjeit játssza. A hírtévéjük oldalán találtam ezt a címet és kíváncsi voltam, milyen. Hát meg kell mondanom, semmivel sem rosszabb, mint a magyar nevesincs-fiúk és lánykák számait hallgatni, sőt, valamivel élvezetesebb is (arról nem is beszélve, hogy mikor láttam utoljára klipet a magyar földi csatornákon?).
A fiatalok szépek, csinosak, jól énekelnek, a szövegek persze olyanok, amilyenek, dehát én egy Groovehouse vagy Unix-szövegtől se vagyok elragadtatva. Meg aztán, valljuk be, a Beatles-számok szövegének színvonalán is meglepődtünk, amikor később megtanultunk angolul és már nem csak a kiejtést utánoztuk, mint a rock hőskorában. A klipek képi megoldásai és a sztorik is helyenként igazán ötletesek és szórakoztatóak.
Meglepve láttam az előbb Sofia Rotaru számát, aki legalább húsz éve is már felkapott ifjú énekesnő volt (eredetileg moldáviai származású, de úgy látszik, maradt Oroszországban). Még most is szép és jól énekel, semmivel sem marad el a húszévesek mögött.
Elmondhatom, hogy ma is felfedeztem valamit, előítéletekből is eggyel kevesebb van, egyszóval, megérte ez a kattintás is.