Egy kicsit visszatérek a NagyKönyv akcióra. Beléptem az oldalra, regisztráltam, szavazni készültem. Ekkor értek a meglepetések. Gondoltam, beírom a két regényt, fura módon a szerzők nevét is tudtam és kerestem a gombot, amivel elküldhetem a szavazatomat. De gomb nem volt. Láttam ott Könyvlisták feliratú menüpontot, rámentem, kiderült, hogy mögötte néhány nevezetes mai irodalmár és egyéb személy saját kedvenceinek listája található. Na jól van, gondoltam, ez segítség annak, aki nem tud dönteni, vagy nem ismeri a kívánt mű szerzőjét, stb., de én tudom, mire akarok szavazni, most mi legyen? Ezután beírtam segélykérően a fórumjukba, beindítottam az IE-t, feltételezvén, hogy esetleg csak a Firefox nem látja a küldő gombot, de nem sikerült megoldanom a problémát.
Aztán ma újból nekiveselkedvén csak a regénycímet írtam be és rákattantam a Keresés gombra, erre előjött a szóban forgó regény összes változata, mellettük egy Kiválasztás gomb és amikor azt megnyomtam, akkor a program beírta a szavazóba a pontos szerzőt-címet. És akkor, akkor már ott volt a Szavazatok elküldése gomb is!
Tehát ha valakinek, mondjuk, a Kire ütött ez a gyerek a kedvence, annak bakfitty. Csak abból válogathat, ami benne van a listában. A listába pedig ugyebár nem valószínű, hogy minden létező regény, amit valaha valaki olvashatott itthon, bekerült. Hogy lesz ebből Magyarország kedvenc nemtudoménhány könyve?
Pedig a gondolat jó, de nagy kár, hogy megkötötték az olvasó kezét.