Az lesz a vége, hogy letiltom az iwiwet a saját gépemről, mármint hogy ne férhessek hozzá én magam, na, ez az igazi akaraterő, nem? Ahelyett, hogy egyszerűen és fegyelmezetten ne kattintanék oda. Már mindenkit megtaláltam, aki csak eszembe jutott - bár még tegnap éjjel is ért meglepetés -, de most már legfeljebb annyi történhet, hogy akire esetleg nem akadtam rá, rámtalál. Találtam iskolatársat, egyetemi csoporttársat, kolléga gyerekeit, volt kollégám fiát, szomszédokat, volt hittanos gyerekeimet immár felnőttként, sőt nagy meglepetésemre két jelenlegi kollégámat is, meg ádáz ellenség (ilyenem is van) gyermekét. Ez utóbbi háromnak nagyon nem örültem. De voltak igazán érdekes felfedezések, olyanok esetében, akiket nem jelölhetek be, hiszen ők vagy nem ismernek, vagy nem emlékezhetnek rám: például szívesen megkérdeznék valakit, pusztán kiváncsiságból, hogy vajon honnan ismeri X. Katit, és megkérdeznék egy másikat is, vajon ő-e a gimis osztálytársam, H. Balázs fia. Nem fogom persze megkérdezni, de ezekkel újra bebizonyosodott az igazsága annak a közhelynek, mi szerint milyen kicsi a világ. Nagyon érdekes találmány az iwiw és főleg arra a célra jó, hogy régen elveszett ismerősök egymásratalálhassanak. Persze, csak ha akarnak. Mert az a bizonyos egyetemi csoporttársam ugyan visszaigazolta a jelölésemre, hogy valóban ismer engem, de ezen kívül se bú, se bá. Én írtam neki egy egymondatos köszönő emilt, de közben azért elgondolkodtam azon, hogy ha az eset fordítva történik és ő talál rám és jelöl be, akkor én a visszaigazoláson kívül biztosan megeresztek egy-két örvendező mondatot, még ha tovább aztán nem is levelezünk, de elvégre több, mint harminc éve nem is tudtunk egymásról, ez azért megérne ennyit szerintem.
Egyébként is, még egy kis ideig elnézelődöm ott (nem most, majd néha), aztán azt hiszem, törölni fogom a saját profilomat, mert három nap alatt legalább öt személyt találtam, akik nagyon szeretném, ha nem találnának rám. Ennyire azért nem vagyok exhibicionista, vagyis egyáltalán nem vagyok, de az iwiwnek nem tudtam ellenállni. Most már ismerem.