Ugyan nem ma volt, de most eszembe jutott a tegnapi Megasztár. Ezt a harmadik (harmadik? nem tudom biztosan) szériát egyáltalán nem néztem eddig, fogalmam sincs, ki kicsoda, egyedül a villamosvezető srácot tudtam azonosítani, mivel itt-ott olvastam már róla riportokat, híreket. Elnézést a rajongóktól, nem akarom megsérteni az érzelmeiket, de én már az előző szériában megcsömörlöttem az egész versenytől, de főleg attól, ahogy zajlik: a véres küzdelemtől, a hatalmas tét nyomásától, ami ránehezedik ezekre a fiatalokra, a stylistjük, fodrászuk, kozmetikusuk stílusától, a játék, a tiszta, szép vetélkedés hiányától. Aztán meg, amikor megvolt a győztes és kiderült, ki kell a lemezkiadóknak, ki kell a közönségnek, no meg, hogy a győztesek és egyéb helyezettek vagy helyezetlenek mit tudnak kezdeni ezzel a borzalmas teherrel, amit a sztárrá válás hajszolása jelent - akkor meg egyenesen felháborított, milyen lelkiismeretlenül hagyja a szakma, hogy ezek a gyerekek a nagy-nagy akarástól túlhajtsák magukat, összeroppanjanak, vagy éppenhogy elsikkadjon némelyik tehetség ki tudja, miért, mert ilyen is akad köztük.
Nem néztem végig a tegnapi adást, csak az egyéni énekszámokat láttam és azt hiszem, ezután sem leszek lelkes szombat esti nézőjük. A fiatalok tényleg tehetségesek, de ugyanazt látom, amit az eddigi versenyeken, ugyanúgy nagyon nagy tétre játszanak, ugyanúgy túl vannak fárasztva, ugyanúgy túldramatizálja mindenki, a zsűri és ezért persze a versenyzők is az értékelést: elhangzik valami picike negatívum és a mosoly máris lehervad, esküszöm, mint a némafilmhősök eltúlzott mimikája. És ez hétről hétre, ahogy fogy a társaság, egyre drámaibb lesz.
Görög Zitát pedig mellőzhetnék már, tegnap például annyira okoskodott, hogy Novák rá is kiáltott, valahogy így, "jaj, ne fordítsuk már le a zsűri véleményét!" - amin a modellke annyira megsértődött, hogy hangosan elkezdett vitatkozni, de szerencsére elnyomta őt a zsűri csatazaja. Sose tudtam, ugyan mit keres ott ez a nő, de hogy ennyi idő után még mindig csak vele tudnak számolni, mint Tilla műsorvezető-partnerével, ezen nagyon csodálkozom. Nála rátermettebbet igazán találhattak volna, aki mondjuk, értelmesen tud kérdezni is abban a pár másodpercnyi időben, míg várják a zsűri véleményét, vagy aki például nem simogatja nagy együttérzéssel a szerencsétlen páciensek hátát és nem öleli magához, mert nem hiszem, hogy ezt bárki igényli közülük olyankor.