Vajon mi az oka, hogy a régesrégi szomszéd néninkkel meg a családjával álmodtam? Olyannyira, hogy amikor közben felébredtem és újra elaludtam, folytatódott ugyanaz az álom. Még arra is jól emlékeztem álmomban, hogy Joli néni 1903-ban született. Igaz, hogy mostanában többször is láttam reggelenként a fiát, aki arcvonásait tekintve tiszta anyja, különösen így idős korában, hát valószínűleg ezért jöttek elő álmomban éppen ők (mert szerintem az álmainkból nem a jövőre lehet következtetni, hanem arról álmodunk, ami ébren foglalkoztat). Aztán tovább álmodtam, vonaton utaztam, leszálltam, de akkor vettem észre, hogy minden holmim fent maradt és éreztem, hogy esélyem sincs visszatalálni, mert a vonat belsejében teljes sötétség van, ráadásul tudtam, hogy azonnal indítják tovább. Nyomasztó volt, de szerencsére felébredtem. Na, ebből mit sütne ki egy álomtudor? (Mondjuk azt, hogy szerettem Joli nénit, meg azt, hogy tele van az életem megoldhatatlan, esélytelen, sötétbe burkolt helyzetekkel - igen, helyes a megfejtés, álomprofesszorkám!)

rozsaszal.gif

Egy szál virág Joli néninek ... hátha látja valahonnan ...