Most, hogy már a végéhez közeledik a Megasztár, ezen is érdemes elgondolkodni kicsikét. Nem vagyok meglepve, hogy Tóth Gabi esett ki az utolsó  háromból, minden jel arra mutatott, hogy azt szeretnék, ha a két fiú lenne döntős (a verseny tisztaságába-tisztességtelenségébe most ne menjünk bele, túl messzire vezetne). Bár kezdettől fogva nem szimpatizáltam ezzel a lánnyal, a hangja nagyon tetszett és sajnáltam, hogy azzal a hendikeppel indult, amit a tavalyi győztes nővére jelentett számára. Mert ugyebár, ha most, tegyük fel, megnyeri ezt a versenyt, az Isten se mossa le a szervezőkről, hogy bunda van a dologban. Ez valami magyar istencsapás, hogy mindent csak így lehet felfogni: fel sem merül senkiben, hogy tisztességesen nyerhet egy családból két ember. Nem baj, lemezt biztosan adnak ki majd vele, aztán meg reméljük, fejleszti is a hangját szakember irányításával és ő is énekesi pályára áll.
Azért annyit még megjegyeznék, hogy nem értem a stylistet, meg a kozmetikust, meg a fodrászt, meg mindazokat, akik a versenyzők külsejét igazgatták hetek óta. Úgy emlékszem, tavaly is ugyanezek voltak az akkori versenyzők körül és már akkor is feltűnt, mennyire előnytelenül öltöztetik egyik-másikat. Például szegény Verát, akivel nyilván nem volt könnyű dolguk az alkata miatt, de ez a szakmájuk, könyörgöm, én végzettség nélkül a saját józan eszemre támaszkodva is ki tudtam volna találni, hogy százkilós lánynak nem hangsúlyozom az idomait, nem meztelenítem le, hanem eltakarom a vállát, sőt láthatatlan válltöméssel megemelem, hogy optikailag szélesítsem a törzséhez képest. Most meg Gabit öltöztették és festették, különösen az első hetekben úgy, mint egy utcasarki k-t. Könyörgöm, egy 17 éves lányból miért kell két kiló festékkel és extra cuccokkal ribancot csinálni? Egy 17 éves lány úgy, ahogy van, a fiatalságánál fogva szép, csak a színpadi világításnak megfelelő smink kell rá, normális ruha, és kész.
A másik, akit nem szerettem az elején, Boogie volt. Valami irritált abban a fiúban, hogy mi, azt most hagyjuk, egyébként is azóta megváltozott róla a véleményem. Mire kiesett, de már kicsit korábban is, egy szimpatikus, értékes fiatalembert láttam benne - ez van, emberi gyarlóság volt ez tőlem, spongyát rá. A múltkor olvastam róla, hogy Hajós Andrásnak volt osztálytársa, pedig végképp nem gondoltam annyi idősnek, meg hogy milyen szigorú elveket hozott otthonról, és mennyire nem tekinti kudarcnak a kiesését, visszamegy dolgozni oda, ahol eddig dolgozott. Nem játssza a sztárt, zenél továbbra is úgy, ahogy eddig és éli tovább az életét.
Viszont valami nagy hiba lehet a tizenéves "tinibuborékok" ízlésével manapság. Én nem tudom, de Torres Daniért vagy akár Palcsó Tamásért rajongani extázisban sikoltozva, hát, ez elég siralmas. Persze nem kell, hogy egy férfi jóképű, szép arcú legyen ahhoz, hogy erotikus kisugárzást árasszon, de azért például Danit hiába néztem, az ördögfióka-tekintetén kívül semmit sem találtam rajta, amitől lázba jönnék, ha most lennék tizennyolc éves, Tomi pedig kifejezetten gyámoltalan gyereknek látszik azzal a vállvonogatásával és riadt szemeivel. Csakhogy azok a kislányok egy-két év alatt felnőnek és már nem is fognak emlékezni rajongásuk tárgyára (úgyhogy például ezért se lenne jó Tomival megnyeretni ezt a versenyt).
Számomra a többiek feledhetőek. De ha úgy egészében nézem a Megasztárt, a legnagyobb hibája éppen a tétje. Lakás, kocsi, túl nagy nyeremény ez ahhoz, hogy a versenyre úgy lehessen tekinteni, mint egy jó kis tehetségkutató játékra. Nem tudják játéknak és értelmes erőpóbának felfogni sem a versenyzők, sem a közönség. Az vész el az egészből, ami a lényege lenne: kiderüljön, hogy ki alkalmas a későbbiekben előadónak, ki tehetséges annyira, hogy lekössön egy koncertközönséget, kiben láthatnak fantáziát a lemezkiadók, szóval, kiből lehet majd ünnepelt és kedvelt - nem sztár! - énekes. Ehhez untig elég lenne egy komoly lemezszerződés, meg néhány koncertszervezés ígérete, ezek segítségével már bőven elindulhat egy fiatal tehetség.
Hogy ezek közül a gyerekek közül ki lesz az igazi nyertes, az úgysem szombaton, hanem jóval később fog majd eldőlni. Szerintem.