Úgy látom, nincs valami nagy tolongás a hét elején feladott kvízkérdésemmel kapcsolatban. Nem csodálkozom, mert a válaszhoz legalábbis az én korosztályombélinek kell lenni. Tehát szabad a gazda?
Volt egyszer, hol nem volt gyerekkoromban egy ifjúsági ismeretterjesztő rádióműsor, az volt a címe, hogy "Nem boszorkányság. Technika!". Az alapszituáció az volt, hogy van egy társaság, férfiak és nők, akik különféle tudományos, technikai vagy inkább technikatörténeti témákról beszélgetnek, vitatkoznak, felvetnek gondolatokat, kérdéseket, majd pedig együtt összehozzák a válaszokat, magyarázatokat. És minden megoldott probléma végén ez volt a poén: nem boszorkányság, technika! De most jön a lényeg: ilyenkor a helyes következtetés örömére valaki közülük mindig azt mondta: "És most szólaljon meg az aranyrojtokkal ékes ezüstharsona!" - ekkor pedig felcsendült egy szép, kürtön játszott diadalmas akkord.
A színészek közül, akik a hangjukat adták a műsorhoz, egyedül Horkai Jánosra emlékszem, másra nem. Azt sem tudom biztosan, milyen gyakori műsor volt ez, talán hetenként adták, de mindig hallgattam, nagyon szerettem, érdekes dolgokat tudtam meg belőle. Akkoriban még tévé sem volt, nemhogy internet, úgyhogy a tudásszomjunkat legfeljebb könyvekből, vagy az Élet és Tudomány újságból csillapíthattuk. Meg a rádióból. Vajon maradt-e a Magyar Rádió archívumában felvétel erről a műsorról?

* (Az viszont nagyon jó érzés, hogy ezentúl ha valaki beírja a gugliba, hogy "nem boszorkányság", kidobja az én blogomat is, juj, de jó!)