Jelentem, Fejér megye északi végében ma 13 óra 45 perckor rajtaütésszerűen kisütött a nap. Nem tartott sokáig, biztos csak eltévesztette a kapcsolót. Aztán maradt minden a régiben: fullasztó, párás 21 fok, borús ég, mocskos nedvesség mindenütt. Ez a vénasszonyok nyara, ez? Majd' megmondtam, mi ez, de nem vénasszonyok nyara, fuj!
Nem jó nekem semmi, ha hideg van, az a baj, ha megenyhül, az se az igazi - de hát nem jogos igény, hogy legalább napsütés lenne, nem érdemelnénk ennyit? Na, csak egy kicsit, úgyis mindjárt sötétedik.
Jut eszembe, egy hét múlva ilyenkor egy órával előbb lesz sötét, nesze nekünk! Azt nagyon szoktam utálni. Akkortájt szoktak errefelé megszaporodni a betörések, hamarabb sötétedik, de a melóból még nem jött haza a jónép (már aki eljár), viszont megélhetési tolvajék észbekapnak, hogy jön a Karácsony, kell a pénz a családnak, nosza, a délutáni félhomályban gyorsan munkához látnak, szervezés kérdése az egész: kifigyel, drótot lead, ajtót benyom, ami nincs lebetonozva, összeszed, aztán spuri. És röhög a markába, mert sose kapják el.
Mondtam már, hogy elegem van?