Több helyen is említették már a helyesírási tesztet, hát kitöltöttem. Siralmas eredménnyel. Eddig is tudtam, milyen sok kérdésben vagyok bizonytalan, de azért jobbat vártam magamtól.
Még akkor is, ha a kérdések nincsenek egy szinten, úgy értem, hogy például a muszáj, kétely, lesújt j-s vagy ly-os írása nem említhető egy lapon egy magyarországi megye melléknévi alakjának írásával. De a helyesírás már csak ilyen, elvileg mindent tudnunk kellene, azt is, hogy a naiv rövid í-vel írandó, meg azt is, hogy a kezdő idézőjel lent van, a záró meg fent. Hogy mindegyik fontos-e, nem érdemes kutatni. A szabál' az szabál'.
Meg aztán, hogy magam előtt is tovább mentegetőzzem, eszembe jutott, hogy ez is erősen korfüggő, mert simán tudnék a tesztben több kérdést is találni, ahol változott a szabály az elmúlt évtizedekben és aki az ötvenes-hatvanas években járt iskolába, még mást tanult, mint ami most van érvényben. Na de a szabál' akkor is szabál'. Most és itt, punktum.